שיפור קיים של גשרים

שם המחקר / המאמר: אמצעים לשיפור קיים של גשרים ומבני תחבורה הנדסיים

הכותבים: ד"ר צבי רייכוורגר - חב' צבי רייכוורגר יעוץ ובניה בע"מ, גיל גרינברג M.Sc. - אמי מתום מהנדסים ויועצים בע"מ, מיכל אשור M.Sc - אמי מתום מהנדסים ויועצים בע"מ

המזמין: נתיבי ישראל

תקציר: מטרתה העיקרית של עבודה זו הינה לסקור את הידע הקיים כיום בתחום שיפור קיים של מבני בטון מזוין בסביבה קורוזיבית. במהלך המחקר התייחסנו לגורמים אשר משפיעים על הגנת הזיון מקורוזיה: צפיפות הבטון והתנגדותו לחדירת גורמי קורוזיה, עובי הכסוי, רוחב מרבי של סדקים וכן לאמצעי הגנה  נוספים כמו  מוספים, תוספים וציפויי מגן על מוטות הזיון. כמו כן נסקרו נתונים אודות  מצב הקורוזיה בגשרים קיימים כפונקציה של המרחק מחוף הים. המחקר התבסס על סקירת מאמרים מקצועיים ותקינה בינלאומית בארה"ב, בריטניה, קנדה, אוסטרליה ועוד וכן על מחקרים בתחום הגנת מוטות זיון ע"י גלוון, ציפוי אפוקסי, ציפוי בנירוסטה או שימוש במוטות זיון לא מתכתיים. נסקר הניסיון  הרב בתחום השימוש במוטות זיון מוגנים תוך ההתייחסות ליתרונות וחסרונות השיטה וליעילותה מבחינת שיפור הקיים של מבני בטון בסביבה קורוזיבית. ממצאי הסקר שימשו לגיבוש המלצות לשיפור קיים של מבני גשרים ומבנים הנדסיים אחרים בסביבה קורוזיבית ימית, שהורחבה, לפי ממצאי הסקר, ל3,000 מ' מהים. בין היתר המלצנו על החמרת הדרישות לטיב הבטון והתנגדותו לחדירת גורמי קורוזיה (מים, דו-תחמוצת הפחמן ויונים של כלור), המלצנו על שימוש בצמנט סיגים או צמנט מעורב בחלק המקרים וכן המלצנו על שימוש במוטות זיון מוגנים (ובמיוחד על זיון מגולוון) להארכת משך השרות בתנאי שירות קשים. המחקר הוצג בכנס ה-7 של איגוד המהנדסים לבניה ותשתיות

לינק למאמר / המחקר המלא: לינק

מאמרים ומחקרים נוספים

שינוי גודל גופנים